راستش من حدود 7 سال جادر می پوشیدم. بعدش تحملم رو دیگه واقعا از دست دادم. موهامم به شدت ریزش داشت و کم شده بود. و از اول دانشگاه دیگه چادر رو کنار گذاشتم. 

چون واقعا دیگه تحملش رو نداشتم. اما حجابم کامل کامله و شاید حتی توی دانشگاه و بیرون از خونه قیافه م یه کم بیش از حدم جدیه...ُ حالا گاهی از خودم ناراضیم. احساس می کنم اون جور که باید خوب نیستم، کامل نیستم. و در حالی که خودم احساس می کنم الان حتی از قبل هم اعتقادات مذهبیم و ایمانم به خدا قوی تر شده اما ظاهرم تغییر عکس کرده. از چادر به مانتو... 

خب همه هم ظاهر منو می بینن، برای من هیچ چیز در امر ازدواج مهم تر از تدین نیست، اما این طور که معلومه همه ی پسرهای مذهبی دنبال دخترهای چادری هستند. به نظرتون من اگه بخوام یه ازواج موفق با یه آدم متدین داشته باشم باید دوباره چادر بپوشم؟

خواهشا صادقانه و واضح جوابم رو بدید. راستش چند وقت پیشم یه خانم برای پسرش زنگ زد خونه مون. بعد که فهمید من چادری نیستم حتی بدون اینکه منو ببینه که چطور آدمی هستم عذر خواست...

منم یکی از دوستام رو که چادریه بهشون معرفی کردم. ان شاء الله اگه خیره، قسمت شون بشه با هم ازدواج کنن.

منتظر جوابم


پاسخ :

سلام

تا جایی که بنده اطلاع دارم چادر پوشیدن باعث ریزش مو نمیشه. در واقع ضرری برای موها نداره . پس اگه به این دلیل چادر رو کنار گذاشتید اشتباه کردید .

این که حس می کنید ایمان تون قوی تر شده مربوط به باطن شماست. از نگاه دیگران شما ظاهرا از لحاظ اعتقادی چند رتبه افت کردید با درست و غلطش کاری ندارم . 

بعضی از خانواده ها ، چادر رو یه امتیاز بزرگ برای خودشون قلمداد می کنند . خانمی که به خونه ی شما زنگ زده ، احتمالا جزء همین دسته باشه .

شرط اول وارد شدن به خانواده هایی که خانم های اونا چادر می پوشند معمولا اینه که باید چادری باشید . برای یه خانواده ی چادری یه جور کسر شان هستش که عروس غیر چادری داشته باشند .

دقیقا برعکس خانواده هایی که به چادر اعتقادی ندارند .

شما دوست دارید با یه مرد متدین ازدواج کنید . اکثر مردای متدین با یه دختر مانتویی ازدواج نمی کنند . بازم با درست و غلطش فعلا کاری ندارم . اگه این اتفاق بیافته ممکنه دید دوستان و آشنایان چنین مردی نسبت به اون عوض بشه . مثلا میگن فلانی دیگه چرا ؟! ما این همه داریم تلاش می کنیم که چادری ها رو توی جامعه زیاد کنیم اون وقت آقا رفته با یه مانتویی ازدواج کرده .


خواه ناخواه الان یه مبارزه در جامعه در حال جریانه . یه عده ای تلاش می کنند چادری ها رو زیاد کنند و یه عده ی دیگه در نقطه ی مقابل قرار دارند .

شما که چادری بودی وقتی اونو گذاشتی کنار ، چه بخواید چه نخواید یه عده رو خوشحال و یه عده ی دیگه رو ناراحت کردید . شاید ندونید ولی کنار گذاشتن یا روی آوردن به چادر دید اطرافیان رو نسبت به شما تغییر میده . معمولا این طوریه که اگه کنارش بذارید ، حمل بر این میشه که فلانی ایمانش سست شده . و اگه چادر بذارید میگن فلانی ایمانش قوی تر شده . شما گفتید که از وقتی چادر رو کنار گذاشتید ایمان تون قوی تر شده ولی از دید اطرافیان شما از لحاظ ایمانی سست تر شدید .


طبیعی هستش که اون خانم وقتی فهمیده شما چادر رو کنار گذاشتید دیدش نسبت به شما عوض شده . بالاخره شما رو کسی به اون خانم معرفی کرده . احتمالا معرفی کننده شما رو قبل از دانشگاه دیده و تعریف شما رو پیش اون خانم کرده ، ولی وقتی اون خانم زنگ زده متوجه شده که شما چادر رو کنار گذاشتید .


احتمالا الان دید پسرهای فامیل ، همسایه و محله نسبت به شما تغییر کرده . اونایی که با عرض معذرت اهل تور کردن دختران هستند با خودشون احتمالا میگن روی فلانی هم میشه حساب کرد !


با این وجود هیچ وقت به خاطر جذب شوهر متدین چادر سر نکنید . باید به چادر اعتقاد داشته باشید . اگه این طور نباشه یه مدت دیگه بازم ممکنه از چادر خسته بشید .

موفق باشید