غسل یکی از راه های پاک شدن بدن هستش که وقتی کسی غسل بر اون واجب میشه، باید اون رو انجام بده تا بتونه به واجبات و مستحبات دینی عمل کنه.


خب فهمیدم حالا برای انجام دادن غسل باید چه کار کنم؟!

اول باید لباسی که نجس هست رو از تن بیرون کنید و اون رو بشورید .


همین که بشوریم کافیه ؟

نه


دیگه باید چه کار کنیم ؟

بعد از این که مطمئن شدید لباس تون از مایع نجس پاک شده باید اون رو سه بار آب بکشید و بعد از هر مرتبه باید آب اون رو با فشار دادن لباس خارج کنید ( به رساله مراجعه کنید )


خب این از لباس ! بعدش چکار کنم ؟

بعد باید بدن تون رو اگه مایع نجس، با شستن پاک کنید.


خب بعدش ؟!


اول نیت می کنی . مثلا بگو غسل ... می کنم جهت نزدیکی به خدا


حالا حتما باید بگم؟


نه همین که قصد غسل کردن داشته باشی کافیه 


بعد سر و گردن رو آب بکش .


لیف ، صابون و شامپو نمی خواد ؟‍!


نه بابا فقط آب بکش !


بعدش ؟!


طرف راست بدن رو آب بکش و  بعدش هم طرف چپ بدن .


تموم شد ؟


بله تموم شد .


خب یه سوال ؟

چطوری بدن رو نصف کنم؟، خط بکشم؟، اگه وقتی که سمت راست رو آب می کشم سمت چپم خیس شد چی؟


وسواس به خرج نده .وقتی که سمت راست رو آب می کشی مقداری از سمت چپ رو هم آب بکش و بلعکس . 


یه راه آسون تر بگو .

اگه رودخونه ای، استخری یا حوضی که بتونی به طور کامل زیر آب بری دور و برت باشه کار خیلی آسون تر میشه !


ای ول همین رو بگو !


اول باید نجاسات رو از بدنت پاک کنی. بعدش نیت کن و بپر داخل آب تا جایی که کل بدنت بره زیر آب! یه کم اون زیر بمون و بیا بیرون.


بعد؟


بعدی نداره . کار تموم شد .


ای جاااااان .


غسل اولی رو که توضیح دادم بهش میگن غسل ترتیبی، غسل دومی رو میگن غسل ارتماسی.


فرقی نمی کنه کدوم رو انتخاب کنم؟


نه با هر کدوم راحتی همون رو انجام بده.