دختران و پسران خانواده برتر

خانواده برتر مخصوص پسران و دختران

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

نوع لباس پوشیدن در خانه ی پدری

سلام
چون بحث نوع لباس پوشیدن یه دختر جلوی محارم در نظرات یکی از پست ها مطرح بود خواستم یه جای مشخص برای این بحث باز کرده باشم و نظر خودم رو هم در این مورد بگم . امیدوارم با شرکت شما در این بحث به یه جای مشخصی برسیم .

هر کسی برای نوع لباس پوشیدنش یه دلیلی داره .  مثلا یه کارمند وقتی توی خونه است با لباس خونگی سر می کنه و وقتی میره اداره لباس رسمی می پوشه ، وقتی میره تفریح یه لباس دیگه و ... .
اگه دقت کنیم نوع لباس پوشیدن این کارمند بستگی به این داره که کجا باشه . توی اداره ، لباس خونگی یا لباسی که با اون تفریح میره نمی پوشه چون در اداره ،اون آقا نیاز داره که بقیه بهش احترام بذارن و شان اداره رو هم باید حفظ کنه .

با این مقدمه میرم سر اصل مطلب ؛
قبل از این که به موضوع بپردازم باید بگم که قصد ندارم نظر خودم رو به شما تحمیل کنم . این نظر منه و ممکنه شما قبول داشته باشید یا قبول نداشته باشید . می تونیم در موردش بحث کنیم .

یه دختر وقتی توی خونه است باید در نوع لباس پوشیدنش دقت کنه . دقت از این لحاظ که شان طرف مقابل باید رعایت بشه . وقتی عمو یا دایی به خونه میاد یکی از جاهایی که باید احترام اونا رعایت بشه نوع لباس پوشیدن افراد میزبان هستش . ممکنه پدر یا برادر شما توی خونه شُرتَک بپوشه ولی وقتی عمو یا دایی شما میاد به احترام اونا میره مثلا یه پیژامه میپوشه .
اگه زن دایی یا زن عمو هم همراه باشن میره زیر پوشش رو در میاره و یه پیراهن آستین بلند می پوشه . همه ی این موارد برای اینه که شان طرف مقابل حفظ بشه و به اونا بی احترامی نشه .

اینا رو گفتم تا از دید خودم ثابت کنم که نوع لباس پوشیدن در مقابل دیگران رابطه ی مستقیمی با احترام گذاشتن به اونا داره .
هر چقدر یه دختر با پدر یا برادرش خودمونی باشه بازم دلیل نمیشه که در لباس پوشیدن احترام اونا رو رعایت نکنه . مطمئناً هیچ دختری روش نمیشه ( ببخشید ) با لباس زیر جلوی پدر یا برادرش ظاهر بشه ! اگه با دید احترام به قضیه نگاه کنید می فهمید که این کار یه بی ادبی تمام عیاره .

پس اگه شما با لباس نامناسب جلوی عمو یا دایی ظاهر بشید به اونا بی احترامی کردید همون طور که اگه پدر شما با شُرتک جلوی اونا ظاهر شده به اونا بی احترامی کرده . پس هر جا و مکان و موقعیتی یک نوع لباس پوشیدن خاص رو طلب می کنه .
بذارید رُک باشم !!!
خدا به دختر یه سری اندام داده که عرفاً نباید تا زمان ازدواج کردن روی اونا مانور بده ! همون طور که پسر حق نداره با شورت تنگ جلوی خواهر و مادرش به اونا بی احترامی کنه ، دختر هم نباید این اجازه رو به خودش بده که با یقه ی باز یا تاپ تنگ جلوی اونا ظاهر بشه . چون خدا اون اندام رو به دختر نداده که اونا رو برای پدر یا برادر به نمایش بذاره .

همین قضیه نوع لباس پوشیدن رو به غیر از موضوع احترام گذاشتن ، میشه در مورد موضوعات دیگه هم مد نظر قرار داد . با کمال افتخار باید بگم که من به دین اسلام و خصوصا ً مکتب تشیع افتخار می کنم چون در مورد کوچکترین مسائل زندگی آیه و حدیث داریم .

همیشه گفته میشه پیشگیری بهتر از درمانه . در دین ما هم دقیقا به این موضوعات اشاره شده . خیلی جالبه که در دین ما تاکید شده ، وقتی پسر به سن سه سالگی رسید وظیفه ی حموم دادن اون بر عهده ی پدره و دختر هم وقتی سه ساله شد مادر باید با اون بره حموم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

همه ی این اقدامات به منظور پیشگیری از اتفاقات ناگوار توصیه شده . اگه به خدا و کتابش و ائمه معصوم اعتماد دارید این موارد هم از احادیث برداشته شده ! وقتی گفته میشه از دیدن هر گونه صحنه ی تحریک کننده خودداری کنید منظور فقط این نیست که عکس یا فیلم مستهجن نبینید !

اگه شما این موارد رو رعایت نمی کنید و برادر یا خواهر شما بعد از مدتی به انحراف کشیده شد شما چه بخواید چه نخواید مقصر هستید .

پس لااقل به بهانه ی احترام گذاشتن هم که شده در نوع لباس پوشیدن باید دقت کرد .
  • ۱ موافق ۰ مخالف
  • ۱۰ نظر
    • تعداد نمایش : ۱۳۷۴۹
    • سه شنبه ۲۸ خرداد ۹۲ - ۲۳:۵۱

    اسامی و سایت های مراجع تقلید مورد تائید حوزه ی علمیه قم

    سلام

    به ترتیب قرار گیری اسامی گیر ندید ! من اسامی این مراجع تقلید بزرگوار رو بر اساس حروف الفبا قرار میدم .


    ۱ - آیت الله سیّدعلی   حسینی خامنه ای                   http://www.khamenei.ir


    ۲ - آیت الله سیّدعلی   حسینی سیستانی                   http://www.sistani.org


    ۳ - آیت الله سیّدموسی   شبیری زنجانی                                 سایت ندارند


    ۴ - آیت الله شیخ لطف الله   صافی گلپایگانی                     http://www.saafi.ir


    ۵ - آیت الله شیخ ناصر    مکارم شیرازی                                 http://makarem.ir


    ۶ - آیت الله شیخ حسین   وحید خراسانی            http://wahidkhorasani.com

  • ۰ موافق ۰ مخالف
  • ۳ نظر
    • تعداد نمایش : ۱۶۸۱۰
    • دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۲ - ۱۶:۳۵

    سن تکلیف در دختران


  • ۱ موافق ۰ مخالف
  • ۰ نظر
    • تعداد نمایش : ۲۰۷۶
    • دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۲ - ۱۵:۴۲

    ماجرای تقلید و مقلد و مرجع تقلید

    با ورود پسران به 16 سال قمری یه سری کارهای عبادی بر شما واجب میشه . مثل نماز و روزه . قبل از این که وارد 16 سال بشید باید برای این که در فهم مسائل دینی دچار اشتباه نشید باید از یه بزرگتر که در مسائل دینی تبحر داره کمک بگیرید و از اون راهنمایی بخواید .

    برای راهنمایی گرفتن در هر موضوعی باید به سراغ کسانی بریم که در اون موضوع استاد هستند . تحقیق کردند . تجربه دارند .

    مثلا اگه شما می خواید در مورد یه ورزشی تحقیق کنید سراغ کی میرید ؟ اگه یه مشکل کامپیوتری پیدا کنید از کی راهنمایی می خواید ؟

    در مسائل دینی هم همین طوره . در دین به این کار میگن تقلید کردن . و به کسانی که ازشون راهنمایی می خوایم میگن مرجع تقلید .

    شنیدید که میگن تقلید کار میمونه !؟ این یکی از ضرب المثل هایی هستش که درست نیست . مثلا علی کریمی یا فرهاد مجیدی یه دریبل خیلی قشنگ تو یه بازی زدند . شما اگه بیای سعی کنی همون رو یاد بگیری و مثل اونا ، اون دریبل رو یاد بگیری میمون میشی ؟!

    یا یکی از نفرات برتر کنکور میگه من توی درس خوندن از این روش ها پیروی می کردم . شما اگه از اون تقلید کنید و به موفقیت برسید میمون شدید ؟

    پس به این حرف های بی اساس گوش نکنید .

    اینم بدونید که مقلد به من و شما میگن . مرجع تقلید هم کسانی هستند که ما ازشون در مسائل دینی تقلید می کنیم

  • ۱ موافق ۰ مخالف
  • ۱ نظر
    • تعداد نمایش : ۲۷۴۲
    • دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۲ - ۱۵:۳۳

    بلوغ در پسران

    بلوغ به مرحله ای زندگی پسرها گفته میشه که بدن شروع به تغییر کردن می کنه . کم کم صدا کلفت میشه . موهای روی صورت تون کم کم سیاه میشن به قول معروف پشت لب شون سبز میشه . موهای روی سینه و ... ! هم همین طور .

    بعضی ها هم برای مدتی بوی عرقشون آزار دهنده میشه و نمیشه از چند متری اونا رد شد ! در بعضی ها جوش هایی روی صورت شون بوجود میاد .

    همه ی این علامت ها نشون میده که مرحله ی جدیدی از زندگی شما داره شروع میشه و دارید کم کم مرد میشید . کم کم باید خودتون رو برای پذیرفتن مسئولیت آماده کنید .

    در دین اسلام 15 سال تمام ، شروع دوران بلوغ هستش . دیگه نباید رفتارهای بچه گانه رو کسی از شما ببینه . باید یه سری موارد رو انجام ندید .

    دیگه باید محرم و نامحرم سرتون بشه . هر جا رفتید که حدس می زنید دختر یا زن نامحرم وجود داره قبل از ورود باید یاالله بگید ! بزرگ شدید دیگه !

    روتون نمیشه ؟ اشکال نداره . در بزنید . مهم اینه که بی خبر وارد نشید .

    چه کیفی داره بقیه شما رو آدم بزرگ حساب کنند ! آدم ذوق مرگ میشه !

    دیگه مثل سابق نباید با دخترهای فامیل بازی هایی بکنید که امکان تماس بندی در اونا وجود داره . یادتون باشه دارید مرد میشید !

    کم کم بیشتر براتون توضیح میدم .

    موفق باشید


  • ۱ موافق ۰ مخالف
  • ۲ نظر
    • تعداد نمایش : ۳۰۶۵
    • دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۲ - ۱۵:۲۵

    گناه زنان خود نما

    بسم الله الرحمن الرحیم


    آیا می ‌دانید زنانی که زینت خود را نشان می‌ دهند و خودنمایی می ‌کنند و بد حجاب هستند چه گناهی دارند
    ۱- آن ‌ها ‌اهل آتش هستند. پیامبر (صلى الله علیه وسلم) می‌ فرماید: « صِنْفَانِ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لَمْ أَرَهُمَا… وَنِسَاءٌ کَاسِیَاتٌ عَارِیَاتٌ مُمِیلَاتٌ مَائِلاَتٌ رُءُوسُهُنَّ کَأَسْنِمَةِ الْبُخْتِ الْمَائِلَةِ لاَ یَدْخُلْنَ الْجَنَّةَ وَلاَ یَجِدْنَ رِیحَهَا وَإِنَّ رِیحَهَا لَیُوجَدُ مِنْ مَسِیرَةِ کَذَا وَکَذَا». (مسلم).
    معنی: دو گروه از اهل دوزخ می ‌باشند که نظیر آنها را مشاهده نکرده ‌ام… دسته دوم زنانی هستند که ظاهراً لباس پوشیده‌ اند اما در حقیقت لخت و عریانند، دور از راه حق، و موهای سرشان را چنان در یک جا جمع می‌کنند که به کوهان کج شترها می‌ ماند این نوع زنان داخل بهشت نمی‌ شوند حال آنکه بوی بهشت از مسیرهای چنین و چنان (کنایه از بعد مسافت) به مشام می رسد».

    ۲- در آخرت برهنه و عریانند: پیامبر (صلى الله علیه وسلم) می ‌فرماید: «رُبَّ کاسیة فی الدنیا عاریة فی الآخرة»: یعنی چه بسیار زنانی هستند که در دنیا ظاهراً لباس پوشیده‌ اند اما در آخرت عریان خواهند بود. زنانی که لباسهای نازک و تنگ که برجستگیها و بدن آنها مشخص است.
    ۳- مبغوض‌ترین بندگان نزد خدا هستند: پیامبر (صلى الله علیه وسلم) در حدیث می ‌فرماید: «أبغض الناس إلى الله ثلاثة …. ومبتغ فی الإسلام سنة الجاهلیة». (البخاری). ومن سنة الجاهلیة التبرج، قال تعالی: ﴿وَلاَ تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَى﴾. معنی: «سه دسته نزد خدا از مبغوضترین مردم هستند که یکی از آنها کسانی هستند که خواهان بوجود آمدن و تداوم رسم و رسوم دوران جاهلیت در اسلام می ‌باشند». که یکی از سنتها و رسوم جاهلیت تبرج و خودنمایی زنان است. خداوند می ‌فرماید: و مانند دوران جاهلیت خود نمایی نکنید.
    ۴- به اندازه گناه کسی که او را تقلید و یا فریب او را می‌خورد گناه بر اوست: پیامبر (صلى الله علیه وسلم) می ‌فرماید: «من دعا إلى ضلالة کان علیه مِنَ الإثم مثلُ آثام من تبعه لا ینقص ذلک من آثامهم شیئاً». (مسلم) معنی : دعوت کننده بسوی گمراهی علاوه بر گناهان خود در گناهان کسانی که از او پیروی می‌کنند نیز شریک است بدون آنکه چیزی از گناهان آنها کاسته شود.
    ۵- ملعون و مورد نفرت خداست: فقد روی «… نساء هم کاسیات، عاریات على رؤوسهن کأسنمة البخت … ملعونات…». (أحمد وابن حبان والحاکم). معنی: از پیامبر (صلى الله علیه وسلم) روایت شده که زنان بظاهر پوشش دار اما در واقع عریان که موی سرشان بمانند کوهان کج شتر است ملعون و مورد نفرت خدا هستند. (احمد، وابن حبان و حاکم)
    ۶- زنا کار است: «أیما امرأة استعطرت فمرت على قوم لیجدوا ریحه فهی زانیة». (ابو داود) معنی : هر گاه زنی خود را معطر نماید و بر مردمی عبور نماید که بوی عطرش به آنها رسد مثل این است که زنا کرده باشد.
    ۷- نمازش قبول نمی‌ شود: پیامبر (صلى الله علیه وسلم) می‌ فرماید: «أیما امرأة تطیبت ثم خرجت إلى المسجد لم تقبل لها صلاة حتى تغسل». (ابن ماجه). معنی : هر زنی که خود را معطر نماید و سپس به مسجد برود نمازش قبول نیست مگر اینکه آثار عطر را از خود بزداید. (ابن ماجه)
    ۸- پرده بین او و خدا پاره شده است: پیامبر فرمود : « أَیُّمَا امْرَأَةٍ وَضَعَتْ ثِیَابَهَا فِی غَیْرِ بَیْتِ زَوْجِهَا, فَقَدْ هَتَکَتْ سِتْرَ مَا بَیْنَهَا وَبَیْنَ اللَّهِ». (ابن ماجه والحاکم) هر زنی که لباسش را در غیر منزل شوهرش در آورد و برهنه شود حتماً پرده بین خود و خدایش را پاره می ‌نماید.
    ۹- نسب به خدایش سرکش و نافرمان است:
    ﴿وَقَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَلا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَى﴾. [الأحزاب: ۳۳]. زنها باید در منزل خود بمانند و مانند دوران جاهلیت خود نمایی نکنند.
    «ولا تمنعوا إماء الله مساجد الله ولیخرجن وهن تفلات وبیوتهن خیر لهن». «ابو داود». کنیزهای خدا را از مساجد خدا منع ننمائید، اگر به مسجد رفتند خود را معطر ننمایند، اما در عین حال خانه ‌هایشان بهتر است.
    ۱۰- (زن بد حجاب) اسلحه شیطان است: «المرأة عورة فإذا خرجت استشرفها الشیطان، وأقرب ما تکون من ربها وهی فی قعر بیتها». (الترمذی). زن عورت «پوشیده ‌رو» است بمحض خارج شدن شیطان و شیطان ‌صفتان سعی در فریب او را دارند. اگر در کنج خانه باشد و بیرون نیاید به خداوند نزدیکتر است.
    صالح بن عبدالله الصیاح
    ترجمه: نساء فی النار

    منبع : bonyanejihad.com
  • ۰ موافق ۰ مخالف
  • ۰ نظر
    • تعداد نمایش : ۱۶۲۰
    • چهارشنبه ۸ خرداد ۹۲ - ۰۱:۰۴

    پاداش خودداری از نگاه نامشروع

    عبد صالح مرحوم حاج ابوالفضل صنوبری فرمود: با تاکسی خودم، از میدان سپاه کنونی (عشرت آباد) ، پایین می آمدم، که دیدیم خانومی بلند بالا با چادر و به ظاهر خیلی زیبا ایستاده. صورتم را برگرداندم و پس از استغفار، او را سوار کردم و به مقصد رساندم. روز بعد که خدمت شیخ رسیدم گویا این حادثه را از نزدیک مشاهده کرده باشد، به من گفت: آن خانم بلند بالا بود که نگاهش کردی و صورتت را برگرداندی و استغفار کردی...خداوند _تبارک و تعالی_ یک قصر برایت در بهشت، ذخیره کرده و یک حوری، شبیه همان.


    بخشی از کتاب ؛
    کتاب کیمیای محبت (یاد نامه مرحوم شیخ رجبعلی خیاط)

  • ۰ موافق ۰ مخالف
  • ۲ نظر
    • تعداد نمایش : ۱۴۲۴
    • سه شنبه ۷ خرداد ۹۲ - ۱۲:۲۵