دختران و پسران خانواده برتر

خانواده برتر مخصوص پسران و دختران

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

چکار کنم که خواهرم کمتر آرایش کنه ؟

سلام خسته نباشید
من یه پسرم که یه خواهر کوچیکتر دارم نزدیک 19 سالشه چند سال از من کوچیکتره تقریبا 8 سال، دختر خیلی خوب و عالیه ولی تو این سن یکسری از رفتارها و اخلاقات عوض میشه و اینکه منم خوبی شو میخوام دوست دارم همیشه موفق باشه.
فقط یخورده درمورد آرایشش ناراحتم. آن چنانی آرایش نمیکنه چون کلا چادریه ، ولی همین یخورده آرایشی که میکنه قیافشو خراب میکنه و اصلا بهش نمیاد.
منم اصلا از اون پسرهایی نیستم که بخوام زیاد به آرایش گیر بدم چون عقیدم اینه که آدم باید به خودش برسه و خودشو زیبا کنه ولی نه زیاد از حد... 
دوست دارم خواهرم ساده و با آرایشی ملایم و زیبا بگرده که خیلی هم بهش میاد . چطور میتونم به خواهرم کمک کنم ؟
سپاسگذارم

پاسخ :
سلام
موضوعات مشابه این سوال رو قبلا داشتیم .
تغییر دیگران بدون این که خودشون بخوان کار غیر ممکنی هستش . ممکنه بتونید با زور کاری کنید که آرایش نکنن ، ولی این آرایش نکردن تا زمانی ادامه داره که اون زور بالای سرشون باشه .
بنابراین اول باید خودشون رو با استدلال های منطقی قانع کنید که آرایش کردن رو کنار بذارن ، می تونید از تاثیر آرایش در انتخاب شدن غلط برای ازدواج بگید . می تونید از تاثیر اون روی پسرانی که تازه به بلوغ رسیدند بگید ، می تونید از بحث اعتماد به نفس بگید و ...
موفق باشید
  • ۰ موافق ۰ مخالف
  • ۱ نظر
    • تعداد نمایش : ۱۶۳۳
    • سه شنبه ۲۰ تیر ۹۶ - ۱۸:۵۵

    خیلی سخته چند نفر ناگهانی عاشقت بشن

    سلام

    من یه دختر بیست و سه ساله م. دانشجو هستم. چهره بیبی فیسی دارم که همه فکر میکنن هفده هجده سالمه. راستش تا الان پسرهای زیادی جذبم شدن... و من واقعا ناراحتم.

    چون همشون پسرهای خوبین. هر کدوم یک ویژگی شاخص دارن و من واقعا نمیدونم باید کدوم رو انتخاب کنم. خیلی سخته چند نفر ناگهانی عاشقت بشن . من نمیخوام قلب کسی بشکنه ازم . واقعا نمیدونم به کدوم علاقه دارم .و عذابم میده این موضوع .

    میشه بگید در این مواقع باید چکار کرد ؟


    پاسخ :

    سلام
    اگه به خاطر چهره جذب شما شدن ، پس روی هیچ کدوم برای ازدواج حساب نکنید . اگه به خاطر ویژگی های دیگه بوده ، با خودتون خلوت کنید و ببینید که از زندگی چی می خواید . خطوط قرمز شما چه مسائلی هستند ، چه آرزوهایی دارید ؟ دوست دارید پدر فرزندان شما چه ویژگی هایی داشته باشه .
    بعدش ببینید که کدوم یکی از اون ها حاضر هستند به طور رسمی و با خانواده از شما خواستگاری کنن ، شاید هدف اون ها از نزدیک شدن به شما ازدواج نباشه .
    وقتی خواستگار خونه تون اومد با توجه به برنامه ها ، خطوط قرمز و ... که دارید خواستگارتون رو بررسی کنید .
    موفق باشید

  • ۰ موافق ۰ مخالف
  • ۳ نظر
    • تعداد نمایش : ۱۶۶۳
    • سه شنبه ۲۰ تیر ۹۶ - ۱۸:۴۵

    تکراری شدن بعد از ازدواج برای همسر

    سلام

    جذابیت های زن و شوهر رو بنده از جهاتی به دو دسته تقسیم بندی می کنم :
    1 - جذابیت هایی که قبل از ازدواج کشف میشن
    2 - جذابیت هایی که بعد از ازدواج در وجود طرف مقابل به چشم میاد .

    ازدواج ها هم که به دو دسته ی کلی تقسیم میشن :
    1 - ازدواج های بر پایه دوستی
    2 - ازدواج های سنتی

    در ازدواج های به قولی مدرن یا بر پایه دوستی ، دو طرف معمولا به خاطر جذابیت هایی که در طرف مقابل می بینن جذب هم میشن . خب این جذابیت ها معمولا ظاهری هستش ، حالا دختر/پسر عاشق صورت ، هیکل ، وضع مالی ، وجهه اجتماعی و ... طرف مقابل میشه . همه می دونیم که زیبایی صورت و هیکل خیلی زود عادی میشه ، در نتیجه اون عاملی که باعث جذابیت میشده از بین میره و در نهایت خطر عادی شدن زن و شوهر افزایش پیدا میکنه .

    در حالی که در ازدواج های سنتی ، دو طرف عاشق جذابیت های ظاهری همدیگه نمیشن ، بلکه به دور از احساس و بیشتر بر اساس عقل طرف مقابل رو سبک و سنگین می کنن و اگه محاسن طرف مقابل بیشتر از معایبش بود ازدواج سر میگیره .
    بعد از ازدواج کم کم جذابیت های دو طرف برای همدیگه نمایان میشه . و این جذابیت ها ماندگار خواهد بود . در نتیجه خطر عادی شدن زوجین در ازدواج های سنتی کمتر از ازدواج های مدرن هستش .

    اینم یک دلیل بر این مدعا که اگه ازدواج ها عقلانی باشه بهتر از اینه که بر پایه احساس دو طرف همدیگه رو انتخاب کنن .
    در ازدواج های احساسی و بر پایه دوستی ، زیاد اتفاق می افته که خانواده ها مخالفت کنن ، چون اونا عقلانی به کیس انتخابی فرزندشون نگاه می کنن و عیب و ایرادهایی رو می بینن که تصمیم می گرن مخالف باشن در حالی که دختر/پسر شون پاش رو تو یه کفش میکنه که الا و بالله من باید با همین انتخابی که کردم ازدواج کنم .
    وقتی این ازدواج سر میگیره و به قولی آتش عشقش فروکش می کنه و شکل واقعی زندگی زناشویی رو می بینه ، می فهمه که دلایلش برای انتخاب همسر احساسی بوده و به اشتباه خودش پی میبره . نتیجه چی میشه ؟ عادی شدن همسر !

    موفق باشید

  • ۰ موافق ۰ مخالف
  • ۰ نظر
    • تعداد نمایش : ۱۷۱۳
    • سه شنبه ۲۰ تیر ۹۶ - ۱۲:۳۱

    دیگه داره بهم فشار میاد ، نمیتونم خودمو نگه دارم

    سلام به همه دوستان

    من سی و یک سالمه و تا الان به خاطر مشکل مالی و بعضی دلایل دیگه نتونستم ازدواج کنم. خیلی میل جنسی بالایی دارم و همیشه و همه جا به جنس مخالفم و زن و شوهرها توجه میکنم راحت بگم میل جنسیم در حد آتشفشانه .

    تا الان با هیچ دختری نبودم و رابطه نامشروعی نداشتم ولی اینقدر دیگه داره بهم فشار میاد که نمیتونم خودمو نگه دارم و خیلی معذرت میخوام ولی به رابطه نامشروع هم فکر میکنم . بعضی موقع ها حتی سه بار در روز ... میکنم ولی باز بعد از چند روز اون حالت آتشفشانی سراغم میاد.

    خواهش میکنم ازتون کمکم کنید.


    پاسخ :

    سلام
    مثال شما مثل یه آتیشی هستش که به جای این که برای خاموش شدنش روی اون آب بریزن ، دارن هی بنزین میریزن و انتظار هم دارن اون آتیش خاموش بشه .

    با توضیحاتی که شما دادید اگه حال تون غیر از این بود جای تعجب داشت . شما می خواید آتش شهوت تون رو کنترل کنید ولی میگید " همیشه وهمه جا به جنس مخالفم و زن وشوهرها توجه میکنم " همین طور گفتید " به رابطه نامشروع هم فکر میکنم "

    . خب برادر ، با این کارهایی که می کنید باید هم انتظار آتشفشان داشته باشید . اگه می خواید آتشفشان شهوت تون تا زمانی که شرایطش فراهم نشده نیمه فعال بمونه ، چاره ای جز کنترل چشم و فکر ندارید .

    این یعنی شما سعی می کنید دیگه روی آتیش شهوت تون بنزین نریزید . به مرور زمان می تونید سوار بر غریزه ی جنسی تون بشید .

    موفق باشید .

  • ۰ موافق ۰ مخالف
    • تعداد نمایش : ۲۱۸۶
    • يكشنبه ۱۸ تیر ۹۶ - ۱۱:۴۱

    صله ی رحم دیگه دورش گذشته !

    چنگیز :

    صله ی رحم و این ... دیگه دورش گذشته
    قدیما بیکار بودن نمیدونستن چیکار کنن که حرف زدن یادشون نره توصیه به صله رحم میکردن که بشینن چ*ت بگن و پرت و پلا بشنون . الان دیگه وقت ادم انقد با ارزشه که فرصت واسه نشستن با عمه و دایی نداریم که درباره وضعیت آب و هوا و ... و حرفای صد من یه غاز بزنیم . خلاصه اینکه به فکر اهداف و خواسته هات باش نه خاله زنک بازی


    نقد نظر :

    سلام
    موفقیت در کارها دو بعد اساسی داره :

    1 - کار و تلاش

    2 - عواملی که دست ما نیست !

    کار و تلاش دست شماست ، ولی صله رحم یکی از تسهیل کنندگان مسیر رسیدن به موفقیت محسوب میشه . ممکنه شما صبح تا شب تلاش کنید ولی به نتیجه نرسید . دلیل به نتیجه نرسیدن تلاش های شما می تونه بی توجهی به صله ی رحم باشه .

    موفق باشید

  • ۰ موافق ۰ مخالف
  • ۰ نظر
    • تعداد نمایش : ۱۳۹۱
    • يكشنبه ۱۸ تیر ۹۶ - ۱۱:۲۳