سلام
چون بحث نوع لباس پوشیدن یه دختر جلوی محارم در نظرات یکی از پست ها مطرح بود خواستم یه جای مشخص برای این بحث باز کرده باشم و نظر خودم رو هم در این مورد بگم . امیدوارم با شرکت شما در این بحث به یه جای مشخصی برسیم .

هر کسی برای نوع لباس پوشیدنش یه دلیلی داره .  مثلا یه کارمند وقتی توی خونه است با لباس خونگی سر می کنه و وقتی میره اداره لباس رسمی می پوشه ، وقتی میره تفریح یه لباس دیگه و ... .
اگه دقت کنیم نوع لباس پوشیدن این کارمند بستگی به این داره که کجا باشه . توی اداره ، لباس خونگی یا لباسی که با اون تفریح میره نمی پوشه چون در اداره ،اون آقا نیاز داره که بقیه بهش احترام بذارن و شان اداره رو هم باید حفظ کنه .

با این مقدمه میرم سر اصل مطلب ؛
قبل از این که به موضوع بپردازم باید بگم که قصد ندارم نظر خودم رو به شما تحمیل کنم . این نظر منه و ممکنه شما قبول داشته باشید یا قبول نداشته باشید . می تونیم در موردش بحث کنیم .

یه دختر وقتی توی خونه است باید در نوع لباس پوشیدنش دقت کنه . دقت از این لحاظ که شان طرف مقابل باید رعایت بشه . وقتی عمو یا دایی به خونه میاد یکی از جاهایی که باید احترام اونا رعایت بشه نوع لباس پوشیدن افراد میزبان هستش . ممکنه پدر یا برادر شما توی خونه شُرتَک بپوشه ولی وقتی عمو یا دایی شما میاد به احترام اونا میره مثلا یه پیژامه میپوشه .
اگه زن دایی یا زن عمو هم همراه باشن میره زیر پوشش رو در میاره و یه پیراهن آستین بلند می پوشه . همه ی این موارد برای اینه که شان طرف مقابل حفظ بشه و به اونا بی احترامی نشه .

اینا رو گفتم تا از دید خودم ثابت کنم که نوع لباس پوشیدن در مقابل دیگران رابطه ی مستقیمی با احترام گذاشتن به اونا داره .
هر چقدر یه دختر با پدر یا برادرش خودمونی باشه بازم دلیل نمیشه که در لباس پوشیدن احترام اونا رو رعایت نکنه . مطمئناً هیچ دختری روش نمیشه ( ببخشید ) با لباس زیر جلوی پدر یا برادرش ظاهر بشه ! اگه با دید احترام به قضیه نگاه کنید می فهمید که این کار یه بی ادبی تمام عیاره .

پس اگه شما با لباس نامناسب جلوی عمو یا دایی ظاهر بشید به اونا بی احترامی کردید همون طور که اگه پدر شما با شُرتک جلوی اونا ظاهر شده به اونا بی احترامی کرده . پس هر جا و مکان و موقعیتی یک نوع لباس پوشیدن خاص رو طلب می کنه .
بذارید رُک باشم !!!
خدا به دختر یه سری اندام داده که عرفاً نباید تا زمان ازدواج کردن روی اونا مانور بده ! همون طور که پسر حق نداره با شورت تنگ جلوی خواهر و مادرش به اونا بی احترامی کنه ، دختر هم نباید این اجازه رو به خودش بده که با یقه ی باز یا تاپ تنگ جلوی اونا ظاهر بشه . چون خدا اون اندام رو به دختر نداده که اونا رو برای پدر یا برادر به نمایش بذاره .

همین قضیه نوع لباس پوشیدن رو به غیر از موضوع احترام گذاشتن ، میشه در مورد موضوعات دیگه هم مد نظر قرار داد . با کمال افتخار باید بگم که من به دین اسلام و خصوصا ً مکتب تشیع افتخار می کنم چون در مورد کوچکترین مسائل زندگی آیه و حدیث داریم .

همیشه گفته میشه پیشگیری بهتر از درمانه . در دین ما هم دقیقا به این موضوعات اشاره شده . خیلی جالبه که در دین ما تاکید شده ، وقتی پسر به سن سه سالگی رسید وظیفه ی حموم دادن اون بر عهده ی پدره و دختر هم وقتی سه ساله شد مادر باید با اون بره حموم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

همه ی این اقدامات به منظور پیشگیری از اتفاقات ناگوار توصیه شده . اگه به خدا و کتابش و ائمه معصوم اعتماد دارید این موارد هم از احادیث برداشته شده ! وقتی گفته میشه از دیدن هر گونه صحنه ی تحریک کننده خودداری کنید منظور فقط این نیست که عکس یا فیلم مستهجن نبینید !

اگه شما این موارد رو رعایت نمی کنید و برادر یا خواهر شما بعد از مدتی به انحراف کشیده شد شما چه بخواید چه نخواید مقصر هستید .

پس لااقل به بهانه ی احترام گذاشتن هم که شده در نوع لباس پوشیدن باید دقت کرد .