سلام

فرمودید مودت بین زن و شوهر نعمتی هست از طرف خدا که اگر خلاف اصول اسلامی عمل نکنن به لطف خدا و طبق وعده خدا محقق میشه و خدایی که این مودت رو ضمانت کرده پس چه نیازی به ایجاد علاقه و دوستی قبل ازدواج هست، سوال من اینه چرا بعد این همه سال بین پدر و مادر من که هر دو آدمهای مذهبی و مقیدی هستن و بهم پایبند بودن رحمت و مودت ایجاد نشده !؟ میتونید من رو قانع کنید که چرا؟


پاسخ :

سلام

فهم بنده اینه که نمیشه انتظار داشت بدون عمل ، تلاش و حرکت در مسیری مشخص ، چنین نعمت هایی نصیب ما بشه . عرض کردم که زن و شوهر باید یه سری اعمال رو انجام بدن تا در مسیری درست حرکت کرده باشن و نعمت مودت شامل حال اون ها بشه .
علاوه بر این ، خواست دو طرف هم مهمه ، یعنی دو طرف باید پذیرای این نعمت باشن و اون رو پس نزنن . شما به نوع برخورد پدر و مادرتون نگاه کنید ، آیا تلاشی برای ایجاد دوستی می کنن ؟!
در حالی که دو طرف هر روز دارن سعی کنن از هم فاصله بگیرن ، نمیشه که انتظار داشته باشید که خدا معجزه کنه و بین شون دوستی ایجاد بشه .
وقتی کار برای خدا انجام بشه ، خدا در اون اثر میذاره و خیر و برکت بهش میده . از اون طرف اگه بخوایم با اعمالی که مورد پسند خدا نیست به هدف مون برسیم ، نتیجه ی خوبی حاصل نمیشه .
پدر و مادر شما اگه با هم رابطه ی خوبی ندارن بهشون پیشنهاد کنید ، شوهرداری و زن داری رو به خاطر خدا انجام بدن . مثلا پدرتون یه سری کمک ها و اعمالی که هر مردی برای همسرش انجام میده رو به خاطر خدا انجام بده نه به خاطر این که مثلا مادرتون خوشحال بشه یا ... و بالعکس ، مادرتون هم شوهرداری کنه به خاطر خدا .
گفتید مقید و مذهبی هستند ، پس ثواب هایی که شوهرداری و زن داری داره رو به اون ها یادآوری کنید . مطمئن باشید خدا هم به نحو احسن به قولش عمل خواهد کرد .
البته توجه کنید که قبلش باید میل به بهبود رابطه رو در اون ها ایجاد کنید .
موفق باشید