سلام

جذابیت های زن و شوهر رو بنده از جهاتی به دو دسته تقسیم بندی می کنم :
1 - جذابیت هایی که قبل از ازدواج کشف میشن
2 - جذابیت هایی که بعد از ازدواج در وجود طرف مقابل به چشم میاد .

ازدواج ها هم که به دو دسته ی کلی تقسیم میشن :
1 - ازدواج های بر پایه دوستی
2 - ازدواج های سنتی

در ازدواج های به قولی مدرن یا بر پایه دوستی ، دو طرف معمولا به خاطر جذابیت هایی که در طرف مقابل می بینن جذب هم میشن . خب این جذابیت ها معمولا ظاهری هستش ، حالا دختر/پسر عاشق صورت ، هیکل ، وضع مالی ، وجهه اجتماعی و ... طرف مقابل میشه . همه می دونیم که زیبایی صورت و هیکل خیلی زود عادی میشه ، در نتیجه اون عاملی که باعث جذابیت میشده از بین میره و در نهایت خطر عادی شدن زن و شوهر افزایش پیدا میکنه .

در حالی که در ازدواج های سنتی ، دو طرف عاشق جذابیت های ظاهری همدیگه نمیشن ، بلکه به دور از احساس و بیشتر بر اساس عقل طرف مقابل رو سبک و سنگین می کنن و اگه محاسن طرف مقابل بیشتر از معایبش بود ازدواج سر میگیره .
بعد از ازدواج کم کم جذابیت های دو طرف برای همدیگه نمایان میشه . و این جذابیت ها ماندگار خواهد بود . در نتیجه خطر عادی شدن زوجین در ازدواج های سنتی کمتر از ازدواج های مدرن هستش .

اینم یک دلیل بر این مدعا که اگه ازدواج ها عقلانی باشه بهتر از اینه که بر پایه احساس دو طرف همدیگه رو انتخاب کنن .
در ازدواج های احساسی و بر پایه دوستی ، زیاد اتفاق می افته که خانواده ها مخالفت کنن ، چون اونا عقلانی به کیس انتخابی فرزندشون نگاه می کنن و عیب و ایرادهایی رو می بینن که تصمیم می گرن مخالف باشن در حالی که دختر/پسر شون پاش رو تو یه کفش میکنه که الا و بالله من باید با همین انتخابی که کردم ازدواج کنم .
وقتی این ازدواج سر میگیره و به قولی آتش عشقش فروکش می کنه و شکل واقعی زندگی زناشویی رو می بینه ، می فهمه که دلایلش برای انتخاب همسر احساسی بوده و به اشتباه خودش پی میبره . نتیجه چی میشه ؟ عادی شدن همسر !

موفق باشید